Het gedeelte aan deze rechterkant is een blog over onze avonturen in Griekenland.

Het blog houden we regelmatig bij en bevat de meeste hoofdzaken van onze reizen.

Bijzonderheden over locaties in Griekenland, kun je altijd vinden in het hoofdstuk "Griekenland".

2022-MEI - NAAR ZAKYNTHOS

maandag 2 mei 2022 - Reis van Eindhoven naar Zakynthos

lees hier het hele verslag.... ...

dinsdag 3 mei 2022 - Auto gehuurd en eerst verkenningsrit naar Keri

Na het ontbijt met koffie liepen we naar Autolux aan de hoofdweg, niet ver bij ons vandaan. Na wat informatie en uitleg tekenden we de papieren en even later konden we op weg: Lithakiá, Porto Koukla, Keri. Laganas is erg toeristisch, dus die plaats meden we een beetje.

woensdag 4 mei 2022 - Naar het Kalamakistrand en Gerakas

Kalamakistrand, daarna naar Gerakas. Aan de oostkant wordt het strand omzoomd door een rotsketen, met een inham van zaagtandachtige rotsen. Het geheel is prachtig om te zien. Het gehele schiereiland dat eindigt bij Gerakas is erg mooi.

donderdag 5 mei 2022 - Naar Porto Vromi, Navaggio en Giri

Mariés, Porto Vromi, Anafonitria en naar het uitzichtpunt op het broemde wrak. Verder naar Agios Leon, Loucha en Giri.

vrijdag 6 mei 2022 - Gezongen op het Solomosplein in Zakynthos-stad

Naar Zakynthos-stad; gewinkeld en meer dan twee uur gezongen op het Solomosplein. Daarna naar Tsilivi en Tragaki.

zaterdag 7 mei 2022 - Naar het Kalamakistrand

zondag 8 mei 2022 - Naar Volimes en Agios Nikolaos

Via Lathakia en Kiliomeno naar Agios Leon, Exo Chora en Anafonitria, om ten slotte te eindigen in Volimes. We reden eerst met de auto door het hele dorp en daarna stopten we regelmatig met de auto om stukjes te lopen en mooie plekken te filmen. Daarna verder via Eliés naar Korithi. Na Korithi verder naar Agios Nikolaos, waar we de lunch gebruikten bij La Grotta. Verder gereden via Askós en het prachtige strand Makris Gialos. Verder langs de kust naar het zuidoosten kwamen we bij het Xigrá-strand. Ook dit was erg mooi om te zien, alleen werd de ambiance gedomineerd door de sterke geur van zwaveldioxide.

Na een paar kilometer sloegen we af naar de kust, naar Alykes. Het langgerekte dorp is inmiddels aardig toeritisch. Daarna reden we naar huis via Zatkynthos-stad.

maandag 9 mei 2022 - Naar het Kalamakistrand

dinsdag 10 mei 2022 - Met de boot naar het scheepswrak

Met de boot naar het strand gevaren waar het bekende scheepswrak op het strand ligt. Het is een schitterend gezicht hoe deze brok roest op het strand ligt; Helder witte steentjes en prachtig blauw water! Na drie kwartier gingen we terug via de kaap, naar de blauwe grotten bij Skinari, of eigenlijk dichter bij Korithi. Ook dit was een prachtige plek om te bezoeken.
BR> Na de blauwe grotten gingen we verder terug naar het strand van Xigia. We waren daar al geweest met de auto en de indringende geur van zwavel konden we ons nog goed herinneren. Het is echter een mooi strand met helder witte steentjes. Na Xigia was het tijd voor de terugreis.

woensdag 11 mei 2022 - Naar Agios Sostis, Macherado, Exo Chora en Kambi

Na het ontbijt reden we in de richting van Laganas. Daar sloegen we af naar Agios Sostis, om het eilandje Agios Sostis te bezoeken. Daarna dronken we koffie in het mooie kleine dorp Macherado.

Daarna via Kiliomenos naar Exo Chora. Daar staat de oudste olijfboom van het eiland. Daarna naar Kambi. Op de plaats waar het grote kruis is gezet, zijn na de tweede wereldoorlog de landverraders van de klippen gegooid.

donderdag 12 mei 2022 - Naar het Dafni-strand

Naar het Dafni-strand. Wanneer je de weg volgt van de stad naar Vasilikos, krijg je ongeveer halverwege vanzelf de afslag naar het Dafni-strand. De rotsen zijn hier bijzonder mooi en wanneer je van stenen houdt, kun je hier hele mooie exemplaren vinden. Het oostelijke gedeelte van het strand is verreweg het mooiste en ligt aan de voet van een hoge rots. Op de plaats waar de rotsen het strand raken, zie je dat de zee in de loop der jaren een enorme holte heeft geslagen. Je kunt helemaal onder de rotsen kijken en het geheel doet denken aan een druipsteengrot met stalagtieten.

vrijdag 13 mei 2022 - Naar Xigia-Pelagaki-beach - Gezongen op het plein in Zakynthos-stad

Vandaag reden we naar Pelagaki-beach, een deel van het Xigia-strand. Superhelder water en een erg mooie omgeving. Daarna reden we naar Zakynthos-stad, waar we ons gehele Griekse repertoire zongen. Na vele leuke reacties reden we terug naar huis.

zaterdag 14 mei 2022 - Naar het Kalamakistrand en de finale van het Songfestival

zondag 15 mei 2022 - Rondrit op het eiland.

maandag 16 mei 2022 -

We gingen na het ontbijt op zoek naar het Agulu-strandje. Dit zou via een paadje te bereiken zijn voorbij Argassi. Na wat zoekwerk vonden we het pad. Op de weg van Argassi naar Vasilikos, is er een eindje voorbij Argassi een S-bocht. In die bocht gaat de weg over een oude stenen brug. Na de brug is er na 250 meter een pad naar links, naar de kust dus. Dit pad leidt naar het donker ogende strandje. Omdat we vonden dat dit strand niet kon tippen aan het mooie Dafni-strand, reden we door naar Dafni. Dti strand was geheel verlaten toen wij er in mei 2022 waren. De prachtige ambiance van het mooie smalle weggetje er naartoe en de mooie grillige rotsen op het strand maken dit strand toch wel tot één van de mooiste van Zakynthos. Na een lange middag van zonnen, zwemmen en lezen, reden we voldaan terug naar huis. Even boodschappen gedaan bij de lidl een eindje buiten Zakynthos, op de weg naar Keri en daarna heerlijke uitgerust op ons eigen balkon.

dinsdag 17 mei 2022 -

Na het ontbijt op ons balkon reden we naar een olijvenpersmuseum. Er waren daar verschillende oude werktuigen te zien die in vroeger tijd werden gebruikt voor de olijvenpers. Ook was daar een moderne installatie die nog steeds in gebruik was. Op dit moment stond alles stil, want het was niet de tijd van de olijvenoogst.

Daarna reden we via Lithakia naar Agalas. Vandaar terug naar Lithakia, Kiliomenos en Agios Léon en verder naar Limnionas. Er is daar een zeearm die ver doorloopt in het land, omgeven door stijle rotsen. Je kunt daar zwemmen en snorkelen. Het uitzicht op het water is er prachtig. We lunchten daar en reden daarna verder naar Korfadakia. Er werd in de omgeving flink gebouwd om een nieuw heenkomen te maken voor de toeristen. Ook hier in deze plaats, die echter werd aangegeven met Porta Roxa, werd gebouwd en werd de omgeving zodanig aangepast dat het aantrekkelijk was voor toeristen. De rotsen zijn daar erg mooi en zorgen voor mooie beelden.

Er lopen twee wegen van Agios Leon naar Limnionas. We reden nu terug via de oostelijke weg. De omgeving daar is erg mooi en de asfaltwegen zijn uitstekend te berijden. Vlak voor Kiliomenos namen we de afslag naar Karakonissi. De weg bleek te leiden naar de kust, naar een klein eilandje dan net niet aan het vasteland vastzit. Het mooie blauwe water tussen het eilandje en Zakynthos zelf is erg mooi. Je kunt daar zwemmen, zonnen en snorkelen en er is zelfs een kantina waar je wat te eten en te drinken kunt kopen.

Daarna reden we via Kiliomeno, Lithakia en Laganas naar het Kalamakistrand, waar we nog een paar uuur genoten van de late middagzon, die nog heerlijk warm was. Het was dan ook bijna noodzakelijk om een paar keer verkoeling te zoeken in het inmiddels flink opgwarmde zeewater. Om 7.00 uur reden we weer naar huis, om ons daar op te knappen voor het eten.

woensdag 18 mei 2022 -

Vandaag hadden we een uitstapje naar het nabij gelegen eilandje Marathonissi. We meldden ons bij één van de vele stands waar je excursies kunt boeken. Daarvandaan werden we met een busje naar de haven van Laganas gebracht. Daarvandaan ging het verder met een speedboot naar het eiland. We hadden een heerlijke middag op het prachtinge strand van Marathonissi. Het was redelijk druk, maar niet té druk. Waarschijnlijk is het hier in de zomer erg druk, maar daar hadden we nu geen last van. Rond 6 uur lieten we ons met een boot weer terugbrengen naar Laganas en vandaar weer met een busje naar huis.

donderdag 19 mei 2022 -

vrijdag 20 mei 2022 -

zaterdag 21 mei 2022 -

zondag 22 mei 2022 - terugreis naar Eindhoven

2022-MAART

Onze eerste reis in deze nieuwe periode is inmiddels geregeld.
We gaan in het voorjaar naar het Griekse eiland Zakynthos.

2022-FEBRUARI

In de laatste week van februari namen we afscheid van onze werkzaamheden, met een zeer geslaagd concert, met leerlingen en collega's. Wij zijn erg blij met het succes van dit eindconcert en bedanken alle leerlingen, collega's en andere medewerkers hiervoor. We kunnen nu voortaan genieten van onze eigen bezigheden, waarvan muziek maken, zingen en uitstapjes naar Griekenland een belangrijk deel zullen zijn.